Kunnen we je ergens mee helpen?

Regel het eenvoudig zelf online of neem contact met ons op

Vragen via de E-mail of Facebook worden doordeweeks van 09.00 tot 21.00 uur en in het weekend van 09.00 tot 17.30 uur beantwoord.

Garantie en defecten

Blijkt je product stuk te zijn, dan kun je er zeker van zijn dat we dit voor je gaan oplossen. Want op al onze producten heb je recht op wettelijke garantie conform de Europese richtlijnen. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat jij er in alle redelijkheid van mag verwachten. Alle extra garanties en fabrieksgaranties doen niks af aan je wettelijke rechten. Ben je er niet zeker van of jouw product onder de garantievoorwaarden valt? neem dan contact met ons op.

Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren. Naast de wettelijke garantie kijken we ook naar de economische levensduur van het artikel, want het ene product gaat langer mee dan het andere.

Ben je niet helemaal tevreden met je aankoop? Dat is balen en daar zullen wij uiteraard verandering in brengen met de beste service. Wat precies, hebben we hieronder voor je op een rijtje gezet:

  • Omschrijf je klacht zo volledig mogelijk en stuur deze naar: klantenservice@coolmix.nl
  • Download het Retourformulier van Coolmix, en vul deze volledig in.
  • Stuur je pakketje retour via PostNL.

Klik hier voor meer informatie over ruilen en retourneren

Indien je recht hebt op een nieuwe toestel, verwachten wij eerst het oude retour voordat wij een nieuwe sturen. Na ontvangst van je huidige toestel zullen wij deze eerst grondig onderzoeken voordat wij een nieuwe toestel naar je zullen opsturen.

Let op: Als wij een product ontvangen waaruit blijkt dat er een onderdeel gescheurd of gebroken is en deze niet vooraf is vermeld zullen wij deze retour niet behandelen. We adviseren je daarom eerst foto’s van je retournering te maken.. Onze service afdeling zal vooraf contact met je opnemen.

Wij doen ons best om je reparatie binnen 7 werkdagen af te ronden. In 95% van de gevallen is dit echter binnen 2-3 werkdagen. In uitzonderlijke gevallen kunnen wij ook je toestel naar het fabrikant sturen. Dit kan echter minimaal 3-6 weken duren. Hiervoor zal je vooraf op de hoogte gesteld worden. Let op: Wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor overige schade die géén betrekking hebben tot de reparaties die door ons worden uitgevoerd.

Wanneer je een product naar ons retour stuurt waarvan de schade door jezelf is ontstaan of buiten de garantie valt, ben je onderzoekskosten verschuldigd. Dat is altijd € 35,-. Ook de retourkosten zijn op eigen rekening. De verzendkosten zijn ook op eigen rekening. Alvorens wij deze telefoon naar je retour sturen vragen wij eerst de kosten te vergoeden.

Indien je van ons een leentoestel ontvangt gaan wij ervan uit dat deze weer in dezelfde staat naar ons terugkeert zoals je deze hebt ontvangen. Indien je meer doet met het ontvangen product en er daardoor schade aan het product ontstaat, ben je aansprakelijk voor de waardevermindering van het product. De verzendkosten zijn op eigen rekening.

Je moet een artikel in ieder geval 6 maanden zonder problemen kunnen gebruiken. Hoe lang een artikel meegaat, hangt af van wat het is. Koop je iets uit onze tweedehandse rubriek? Ook dan heb je recht op een goed artikel.

Een artikel is niet goed als het niet compleet is, beschadigd is, het kapot is of het niet goed doet. Neem hiervoor contact met ons op.

Naast de wettelijke garantie geldt voor sommige artikelen ook fabrieksgarantie. Dit is een aanvulling op de wettelijke garantie die je al hebt. Deze extra garantie geldt voor een bepaalde tijd, bijvoorbeeld voor een jaar. Kijk voor meer informatie over de fabrieksgarantie in de informatie van de fabrikant bij het artikel.

Als een artikel niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zoeken we zo snel mogelijk naar een passende oplossing. Je hebt dan recht op gratis reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Is het probleem met het artikel je eigen schuld? zoals een gebroken scherm, of een gescheurde onderdeel? Je hebt dan geen recht op ‘gratis’ reparatie, een nieuw artikel of teruggave van je geld. Voor een reparatie zou je dan moeten betalen. Heb je het artikel normaal gebruikt maar is het gewoon versleten? binnen de 6 maanden valt deze onder de gebruikersfout, afhankelijk van de situatie zullen wij deze uit coulance repareren of vervangen. Na 6 maanden heb je geen recht op gratis reparatie, een nieuw vergelijkbaar product of teruggave van je geld. Maar neem hiervoor eerst contact met ons op.

Bij Coolmix is de factuur van je bestelling tevens het garantiebewijs van je artikel. Als je aanspraak wil maken op de garantie, dan vragen wij om een kopie van de factuur. Je factuur kun je terugvinden onder je account onder bestellingen. Bij sommige producten wordt ook een garantieboekje meegeleverd. Daarin kun je de voorwaarden nog eens rustig nalezen.

Kijk op de website van ConsuWijzer als je meer wilt weten over de garantievoorwaarden, daar lees je wat je rechten zijn als consument. ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid voor consumenten.

Wij hebben het liefst alleen maar tevreden klanten. Het kan echter voorkomen dat je ontevreden bent of een klacht hebt over onze producten en/of service. Daar willen wij jou graag bij helpen. Om jouw klacht zo snel mogelijk te kunnen behandelen en op te lossen, hebben wij de klachtprocedure voor jou hieronder beschreven. We doen ons best je klacht zo snel mogelijk te verhelpen.

We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice. We zijn elke dag van 10:00 tot 16.00 uur bereikbaar via telefoon, mail en Facebook. Lukt het ons niet om je klacht direct in behandeling te nemen, zal dit binnen 1-2 werkdagen worden voldaan.

Niet tevreden met het antwoord? Zoek het hogerop en schrijf onze manager Klantenservice aan. Je kunt dan mailen naar: info@coolmix.nl (onderwerp: klacht ‘bestelnummer’). Binnen 3-5 werkdagen heb je antwoord.

Ga naar: De website van de geschillencommissie Thuiswinkel