• 24 maanden garantie
  • 14 dagen uitproberen
  • Achteraf betalen
  • Hoogste kwaliteit

Garantie en reparatie

Onze klantenservice is gesloten. Bereikbaar op werkdagen tussen 10:00 - 16:00.

Bel naar 085 - 047 0335 of stuur een e-mail naar service@coolmix.nl.

Garantievoorwaarden

Product gekocht vóór 30 juni 2020

Coolmix viel vanaf januari 2018 t/m 30 juni 2020 onder Minpex b.v.

Heeft je jouw toestel gekocht in de periode t/m juni 2020 dan valt de garantie onder Minpex b.v.
Je kunt Minpex bereiken op 085 808 1405 of mailen naar coolmix@minpex.com

Product gekocht vanaf 1 juni 2020

Op alle producten van Coolmix heb je recht op wettelijke garantie conform de Europese richtlijnen. Wettelijke garantie houdt in dat een product datgene is of moet doen wat jij er als koper in alle redelijkheid van mag verwachten. Het product moet bij levering in goede staat verkeren en -bij normaal gebruik- ook in ieder geval 6 maanden naar behoren functioneren. Wanneer een device niet compleet, beschadigd of defect is bij ontvangst of niet naar behoren werkt, neem dan contact met ons op.

Extra garanties en fabrieksgaranties doen niks af aan de wettelijke rechten. Wanneer je niet zeker bent of iets onder de garantievoorwaarden valt, kun je altijd contact met ons opnemen via service@coolmix.nl

Stappen in het reparatieproces

Tijdens het aanmelden van je retour ontvang je van ons een track and trace code via onze retourportaal. Bewaar deze goed om je stappen van het retour of reparatie proces te zien. We gebruiken de volgende stappenplan voor het retourproces:

Nieuw indien je een retour hebt aangemeld.
Ontvangen nadat je retour ontvangen is door onze RMA afdeling.
In behandeling In deze fase hebben wij je retour in behandeling
Afgehandeld retour is afgehandeld en je ontvangt een werkbon van ons

 

Kosten van reparatie

Indien er kosten worden toegerekend aan een retour / product, dan zullen wij deze altijd vooraf overleggen alvorens wij starten met een reparatie. Al onze prijzen vind je terug op Repairmix.

Je rechten tijdens de garantieperiode

Als een device niet naar behoren functioneert binnen de toepasselijke garantietermijn, zullen we met een passende oplossing komen. Je device zal dan gratis worden gerepareerd of geruild worden voor een vergelijkbaar exemplaar. Is dit niet mogelijk dan krijg je je geld terug.

Wanneer het probleem een gebruikersfout betreft, valt dit buiten de garantie. Met gebruikersfouten worden onder andere val-, stoot- en vochtschade bedoeld.

Twijfel je over de garantie? Neem dan contact met ons op.

Wat valt onder de garantie?

Een device moet, volgens de wettelijke garantie, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Wel moet je het device op de juiste manier gebruiken. Er is geen termijn gekoppeld aan de wettelijke garantie. De termijnen die genoemd worden duiden op de fabrieksgarantie

Wanneer het probleem een gebruikersfout betreft, valt dit buiten de garantie. Met gebruikersfouten worden onder andere val-, stoot- en vochtschade bedoeld. Twijfel je over de garantie? Neem dan contact met ons op.

Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie van 6 maanden:

Adapter werkt niet meer
Oplader werkt niet meer
Oordopjes (indien aangeschaft) werken niet meer
Problemen met de bluetooth verbindingen van toetsenborden en muizen

Wat valt buiten de garantie?

Bij schade die veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.

Let op: Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij Coolmix

Klachten

Een device moet, volgens de wettelijke garantie, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Wel moet je het device op de juiste manier gebruiken. Wanneer het device dan binnen 2 jaar defect raakt, heb je volgens de garantie recht op gratis reparatie of een vervangend device.

Wanneer het probleem een gebruikersfout betreft, valt dit buiten de garantie. Met gebruikersfouten worden onder andere val-, stoot- en vochtschade bedoeld. Twijfel je over de garantie? Neem dan contact met ons op.

Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie van 6 maanden:

  • Oplader;
  • Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden);
  • Oordopjes (indien aangeschaft).
  • 24 maanden garantie
  • Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade);
  • WiFi en problemen met netwerkverbinding;
  • Problemen met het moederbord;
  • Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer werkt).

 

Wat valt buiten de garantie?

Bij schade die veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.

Let op: Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij Coolmix

Onderstaande punten vallen buiten de extra garantie:

  • Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
  • Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker (gebroken/gescheurde onderdelen en/of vochtschade);
  • Gebroken simkaartlezer;
  • Alle knoppen op het device (home-, volume- en powerbuttons);
  • Gebroken cameralens of stof achter de cameralens;
  • Beschadigde of vieze laadconnector;
  • Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex. Coolmix
[]