Een device moet, volgens de wettelijke garantie, voldoen aan de verwachting die je ervan hebt. Wel moet je het device op de juiste manier gebruiken. Wanneer het device dan binnen 2 jaar defect raakt, heb je volgens de garantie recht op gratis reparatie of een vervangend device. Het betreft hier een door ons extra aangeboden garantie die wij aanbieden op alle refurbished apparaten.
Wanneer het probleem een gebruikersfout betreft, valt dit buiten de garantie. Met gebruikersfouten worden onder andere val-, stoot- en vochtschade bedoeld. Twijfel je over de garantie? Neem dan contact met ons op.
Problemen met onderstaande zaken vallen onder de garantie van 6 maanden:
- Oplader;
- Accu/batterij (bij snel leeglopen of warm worden);
- Oordopjes (indien aangeschaft).
- 24 maanden garantie
- Microfoon / luidspreker (met uitzondering van stof- of vochtschade);
- WiFi en problemen met netwerkverbinding;
- Problemen met het moederbord;
- Touchscreen (wanneer deze gedeeltelijk of helemaal niet meer werkt).
Wat valt buiten de garantie?
Bij schade die veroorzaakt is als gevolg van val-, stoot- of vochtschade, kan het zijn dat de reparatiekosten van een ander defect niet meer onder de garantie valt. De garantie vervalt ook bij toepassing van illegale software zonder het merk van de fabrikant.
Let op: Laat je een device repareren of onderdelen vervangen bij een externe partij? Ook dan vervalt de garantie bij Coolmix
Onderstaande punten vallen buiten de extra garantie:
- Mankementen na de garantieperiode van 2 jaar;
- Schade als gevolg van ondeugdelijk gebruik door gebruiker (gebroken/gescheurde onderdelen en/of vochtschade);
- Gebroken simkaartlezer;
- Alle knoppen op het device (home-, volume- en powerbuttons);
- Gebroken cameralens of stof achter de cameralens;
- Beschadigde of vieze laadconnector;
- Loszittende onderdelen hoofdtelefoon aansluiting / AUX Flex. Coolmix
We lossen je klacht graag op. Dat lukt het snelst wanneer je contact op neemt met onze klantenservice. We zijn elke dag van 10:00 tot 16.00 uur bereikbaar via telefoon en mail. Lukt het ons niet om je klacht direct in behandeling te nemen, dan ontvang je binnen 5 werkdagen een inhoudelijke reactie van ons.
Indien u niet tevreden bent met de afhandeling van uw klacht dan kunt u deze ook voorleggen aan de Geschillencommissie Thuiswinkel of aan deze Geschillencommissie via het Europees ODR Platform.