• 24 maanden garantie
  • 14 dagen uitproberen
  • Achteraf betalen
  • Hoogste kwaliteit

Retourneren en ruilen

Onze klantenservice is gesloten. Bereikbaar op werkdagen tussen 10:00 - 16:00.

Bel naar 085 - 047 0335 of stuur een e-mail naar service@coolmix.nl.

14 dagen bedenktijd

Ben je toch niet tevreden over je aankoop? Dan kan je binnen 14 dagen, na ontvangst van de bestelling, van de aankoop afzien. Graag wel in de – indien redelijkerwijs – originele verpakking en staat retourneren. Uiteraard heb je de mogelijkheid om je product te bekijken zoals je het in de winkel zou bekijken

Je hebt het recht om binnen een termijn van 14 dagen zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Om het herroepingsrecht uit te oefenen, moet je ons via een ondubbelzinnige verklaring (bijvoorbeeld schriftelijk, per post of e-mail) op de hoogte stellen de overeenkomst te herroepen. Je kunt hiervoor gebruik maken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar bent hiertoe niet verplicht.

Download: Het Europees modelformulier voor herroeping.

Gevolgen van de herroeping

Als je de overeenkomst herroept, ontvang je alle betalingen die je tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten (met uitzondering van eventuele extra kosten ten gevolge van jouw keuze voor een andere wijze van levering dan de door ons geboden goedkoopste standaard levering) onverwijld en in ieder geval niet later dan 14 dagen nadat wij op de hoogte zijn gesteld van jouw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug.

Deelvergoeding

Bevalt je aankoop toch niet helemaal, maar heb je het al in gebruik genomen? Wij balen daar ook van. Maar voor al je aankopen geldt 14 dagen bedenktermijn, dus ook voor deze. Bij zichtbare gebruikssporen krijg je van ons dan ook een deelvergoeding. Wij hanteren de richtlijn dat deze deelvergoeding 75% van de aankoopwaarde bedraagt. Wil je na een lange periode na gebruik geld terug? ook dat valt onder deze deelvergoeding.

Voorwaarden voor terugsturen van een gebruikt product

Wij hanteren de richtlijn dat deze deelvergoeding 75% van de aankoopwaarde bedraagt.
Producten die vallen onder de uitzonderingen zijn uitgesloten van deze regeling.

Uitzonderingen

Er zijn helaas uitzonderingen op de regel. Hopelijk heb je daar begrip voor. Het betreft producten als;

Producten zoals in-ear headsets waarvan de verzegeling is verbroken i.v.m. hygiëne.
Je bent aansprakelijk voor waardevermindering van de producten als gevolg van het gebruik van de goederen, dat verder gaat dan nodig is om de aard, kenmerken en de werking van de producten vast te stellen.

Neem daarom even contact met ons op als je twijfelt of je product wel of niet terug mag.

Retour aanmelden

Wil je jouw aankoop herroepen of ruilen? Binnen 14 dagen na ontvangst laat je dit aan ons weten via service@coolmix.nl. Je kan ook gebruik maken van ons modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Wij verzoeken je om het product zo veel mogelijk in originele verpakking en staat te retourneren. Uiteraard heb je de mogelijkheid om je product te bekijken zoals je het in de winkel zou bekijken.

Stuur je het product retour i.v.m. de garantie of een klacht? Schrijf je klacht zo volledig mogelijk en stuur deze naar: service@coolmix.nl

Ga vervolgens naar onze retourportaal en volg daar de stappen om kosteloos te retourneren.

Is het product defect? In 95% van de gevallen heb je binnen 2 werkdagen weer een werkend product in huis. Indien we besluiten om jouw product om te ruilen i.v.m. de garantie, dan heb je vaak de volgende dag al een nieuwe in huis!

Krijg je het aankoopbedrag terug? Dan storten we dit binnen 7 dagen nadat we je melding voor herroeping hebben ontvangen, op je rekening.

Houdt bij retourzendingen altijd rekening met het volgende:

Controleer of je voldoet aan de voorwaarden voor het herroepingsrecht.
Zet je toegangscode en iCloud uit, bekijk hier hoe dit werkt.
Wat is 14 dagen bedenktermijn?
Maak vooraf een back-up van je bestanden. Deze kunnen verloren gaan tijdens een reparatie en wij zijn daar niet verantwoordelijk voor.

Bekijk hier al onze garantievoorwaarden.
Het Europees modelformulier voor herroeping.

Voorwaarden van retourzending / reparaties

De retourzending moet voorzien zijn van een volledig ingevuld formulier. Zendingen met een incompleet formulier kunnen wij niet in behandeling nemen. Coolmix B.V. is niet verantwoordelijk voor een retourzending. Wanneer blijkt dat het defect door onzorgvuldig gebruik is ontstaan, zoals vocht-, val-, of stootschade, zullen wij € 39,- onderzoekskosten in rekening brengen. De onderzoekskosten komen te vervallen in het geval je akkoord gaat met de reparatie. Coolmix B.V. is niet aansprakelijk voor eventuele verlies van de gegevens en/of data: Kijk voor onze volledige retourvoorwaarden op www.coolmix.nl.

Product verpakken voor retour

Het risico voor het insturen van een pakket ligt bij de verzender. Wij adviseren altijd om een toestel (tot €500) verzekerd én aangetekend te versturen. Zorg tevens voor een goed beschermde, normale en degelijke verpakking waarin de inhoud van het pakket niet opvalt. Na de reparatie krijg je het device weer kosteloos thuis gestuurd. Wij zijn niet aansprakelijk indien een pakketje kwijt of beschadigd is.

Retourneer je pakket via PostNL of maak gebruik van onze retourlabel van UPS, welke u via de e-mail ontvangt bij het aanvragen van een retour (indien van toepassing). Uiteraard kunt u de producten ook via een andere vervoerder retourneren, dan zijn de kosten wel voor jou.

Let op: Retouradres voor aanschaf tussen oktober 2018 t/m 31-05-2020

Minpex B.V.
Afd. Coolmix
Venenweg 66
1161 AK Zwanenburg

coolmix@minpex.nl

Retouradres voor aanschaf per 31 mei 2020

Coolmix B.V.
Afd. Retouren
Industriepark 5D
9351 PA Leek

Toegangscode en iCloud

Indien je een telefoon naar ons retourneert vragen wij je de toegangscode en iCloud-code uit te schakelen, voordat je deze naar ons terugstuurt. Op die manier ontvangen wij het toestel in zijn originele staat en kunnen wij de retournering goed afhandelen en dat scheelt een hoop vertraging! Zo heeft de reparateur volledig toegang tot je toestel en kan er sneller gerepareerd worden.

Retourstatus

Je ontvangt via onze retourportaal altijd een track and trace code, gebruik deze om je retourstatus te kunnen volgen. Ben je deze kwijt? bel of mail onze klantenservice.

[]