Ruilen en Retourneren

Wil je jouw aankoop herroepen of ruilen? Laat het dan binnen 14 dagen na ontvangst aan ons weten via klantenservice@coolmix.nl. Je kan ook gebruik maken van het door ons toegezonden modelformulier voor herroeping, maar je bent hiertoe niet verplicht. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop jij of een door jou aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het goed fysiek in bezit krijgt.

Vervolgens heb je nog 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Wij verzoeken je om het product zo veel mogelijk in originele verpakking en staat te retourneren. Uiteraard heb je de mogelijkheid om je product te bekijken zoals je het in de winkel zou bekijken.

  • Stuur je het product retour i.v.m. de garantie of een klacht? Omschrijf je klacht zo volledig mogelijk en stuur deze naar: klantenservice@coolmix.nl
  • Maak je gebruik van het herroepingsrecht? Dan kun je voor een spoedige retourzending je toestel aanmelden op onze RMA portaal, Meer informatie vind je hierover op 14 dagen bedenktermijn.
  • Stuur je pakketje retour via PostNL.
  • Stuur je het pakket terug en heb je recht op vervanging of garantie? Dan betalen wij de gemaakte verzendkosten aan je terug. Maak je gebruik van het herroepingsrecht? Dan betaal je de verzendkosten voor retourzending.
  • Is het product defect? In 95% van de gevallen heb je binnen 3 werkdagen weer een werkend product in huis. Indien we besluiten om jouw product om te ruilen i.v.m. de garantie, dan heb je vaak de volgende dag al een nieuwe in huis!
  • Krijg je het aankoopbedrag terug? Dan storten we dit binnen 7 werkdagen nadat we je melding voor herroeping hebben ontvangen, op je rekening.

Houdt bij retourzendingen altijd rekening met het volgende:

  • Controleer of je voldoet aan de voorwaarden voor het herroepingsrecht.
  • Zet je toegangscode en iCloud uit.
  • Wat is 14 dagen bedenktermijn?
  • Maak vooraf een back-up van je bestanden. Deze kunnen verloren gaan tijdens een reparatie.

Retouradres

  • Coolmix RMA
  • Venenweg 66
  • 1161 AK Zwanenburg

Dat is vervelend, sorry als het aan ons ligt. Uiteraard gaan we dit zo snel mogelijk voor je oplossen. Wij zijn je contactpersoon en gaan ervoor zorgen dat je defecte toestel gerepareerd dient te worden conform de voorwaarden. Wij streven ernaar om dit zo efficiënt en snel mogelijk te doen zonder dat je daar veel moeite voor hoeft te doen.

  • Bekijk of er een Servicepunt bij jou in de buurt ligt
  • Bel onze klantenservice op of stuur een e-mail

Nadat je een dichtstbijzijnde servicepunt hebt gevonden, kun je bij hen langsgaan wanneer het je uitkomt. Een afspraak maken is niet per se nodig. Indien je reparatie onder de garantie valt zal deze kosteloos gemaakt worden. Geen servicepunt bij jou in de buurt? Geen probleem stuur ons dan even een mailtje met jouw bestelnummer, en wij doen de rest. Let op: Voordat je gebruik wilt maken van onze servicepunten dien je dit eerst aan te melden via klantenservice@coolmix.nl wij kunnen je dan naar een servicepunt sturen waar je je toestel in meeste gevallen gratis kunt laten maken.

Indien je een telefoon naar ons retourneert vragen wij je de toegangscode en iCloud-code uit te schakelen, voordat je deze naar ons terugstuurt. Op die manier ontvangen wij het toestel in zijn originele staat en kunnen wij de retournering goed afhandelen en dat scheelt een hoop vertraging! Zo heeft de reparateur volledig toegang tot je toestel en kan er sneller gerepareerd worden.

Tip: Hoe schakel ik iCloud uit?